اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

طراحی سایت

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟،همواره در زندگی خود با انسان‌هایی مواجه شده‌ایم که از آن‌ها بسیار تاثیر پذیرفته‌ایم. در دوران مختلف زندگی، این تاثیرگذاران ویژگی‌های مختلفی داشته‌اند. برادر بزرگ‌ترمان، بازیگران، فوتبالیست‌ها و صاحبان کسب وکارهای بزرگ برخی از این‌ افراد هستند. با توسعه‌ی اینترنت و شکل‌گیری وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی این تاثیرپذیری و ارتباطات وارد سطح جدید و پیچیده‌تری شده اند. تا جایی‌که نوع جدیدی از بازاریابی تحت عنوان بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت.طراحی سایت اصفهان

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( INFLUENCER MARKETING) یا بازاریابی تاثیرگذار به معنای بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی که بر عموم مردم نفوذ دارند، است؛ مانند ورزشکاران، بازیگران، مشاهیر و… . یکی از روش های موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ است که تا حدودی مشابه بازاریابی دهان به دهان است با این تفاوت که اینفلوئنسر مارکتینگ لزوما به توصیه های صریح و آشکار کالا یا خدمات موردنظر توسط فرد تاثیرگذار وابسته نیست.طراحی سایت

گاهی بازاریابی دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد؛ اینفلوئنسر مارکتینگ، ایده ی به کارگیری چهره های مشهور جامعه برای بالابردن تاثیر پیام میان طرفداران آن هاست، اما بازاریابی دهان به دهان شاه راهی است که این ارتباط از طریق آن صورت می گیرد.طراحی سایت در اصفهان

مولفه های کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ

  • پیدا کردن اینفلوئنسرهای( افراد تاثیرگذار) متناسب با برند یا محصول
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی متناسب با اینفلوئنسرهای منتخب
  • طراحی یک کمپین ثانویه جهت آگاهی رسانی بیشتر (awareness) برای اینفلوئنسرهای درجه دوم
  • دنبال کردن معیارهای اصلی در رابطه با میزان فروش، رسیدن به اهداف کمپین و آگاهی رسانی برند

اینفلوئنسر کیست؟

به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند. رشد شبکه‌های اجتماعی در روند زندگی مردم و تصمیم‌های‌شان تاثیر گذاشته، از طرفی دیگر افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی با انتشار عکس‌ و ویدئو، مخاطبانی را به سمت خود جذب کرده‌اند. آن‌ها ممکن است از زندگی روزمره، شغل، علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های خود، دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف مثل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و … شروع به تولید محتوا به صورت عکس و ویدئو کنند و آن‌ها را در صفحه‌شان به اشتراک بگذارند.طراحی سایت

گروهی از مردم هم به دلیل علاقه‌مندی و سلیقه خود، این افراد را دنبال می‌کنند در نتیجه تعداد طرفداران این افراد روز به روز افزایش پیدا می‌کند و به هزاران نفر می‌رسد. این افراد برعکس سلبریتی‌ها (هنرمندان، ورزشکاران، فعالان سیاسی، اقتصادی و …) در خارج از فضای مجازی کمتر شناخته شده‌اند. در واقع معروفیت آن‌ها بیشتر در شبکه های اجتماعی است، اما تاثیرگذاری بیشتری را روی مخاطبان خود دارند.

آمارهایی جالب از اینفلوئنسر مارکتینگ

٩٢درصد مشتریان می گویند که به توصیه افراد تاثیرگذار و مشهور برای خرید از یک برند، اعتماد می کنند.٨١ درصد بازاریاب هایی که از بازاریابی تاثیرگذار استفاده کرده‌اند، گفته اند که در این کار موفق بوده اند؛ که این نشان دهنده موفقیت آمیز بودن بازاریابی تاثیرگذار است.تحقیقات نشان می دهد که هر یک دلاری که برای اینفلوئنسرمارکتینگ خرج می شود به اندازه ٢٠ دلار برای بازاریاب ها بازگشت دارد.

با وجود نرخ بازگشت بالا، هر بازاریابی تلاش خواهد کرد تا قبل از اینکه دیر شود، وارد کار بازاریابی تاثیرگذار شود.نکته ی قابل ذکر این است که در حال حاضر ارزش بازگشت سرمایه از هزینه های بازاریابی تاثیرگذار بیشتر است، اما این روند طولانی نخواهد بود، به زودی تعداد برند هایی که از بازاریابی تاثیرگذار استفاده می کنند، افزایش خواهد یافت.

انواع اینفلوئنسر ها از دیدگاه هویتی

  • تولیدکنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی :

کسانی که شهرت اولیه‌ ندارند و با انتشار محتوای مفید در طی زمان، مخاطبان زیادی به دست می آورند.

  • افراد مشهور سنتی:

منظور از این دسته کسانی هست که از طریق کانال‌های غیردیجیتال مانند تلویزیون، سینما، ورزش حرفه‌ای و سیاست و … مشهور شده‌اند . مانند بهنوش بختیاری که در اینستاگرام حدود ۶ میلیون دنبال‌کننده دارد .

  • متخصصان :

در هر حوزه‌ای، مدیران ارشد و رهبران فکری و افراد تاثیرگذاری وجود دارند که مخاطبان به علت تخصص و موفقیت‌های حرفه‌ای، او را دنبال می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

درباره ما بیشتر بدانید.


برنامه نویسی/طراحی وب سایت/ انجام پروژه سئو

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

طراحی وب سایت ارزان در ایران

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در تهران

سئو در اصفهان

X